Jhonie van Boeijen

Jhonie van Boeijen onderzoekt in haar werk de verbanden tussen consumentengedrag, identiteit en nationaliteit. Ze is gegrepen door de psychologische en sociologische aspecten van consumentisme. Die fascinatie gaat terug tot haar kindertijd, toen ze opgroeide tussen de verpakkingen en prijskaartjes in de speelgoedwinkel van haar ouders. Met haar werk wil ze de rol van consumentisme in ons dagelijks leven bespreken en hoe snel we de impact van internationale gebeurtenissen kunnen voelen in onze winkelwagentjes. Hoe beïnvloedt sociale media onze eetcultuur met snel veranderende voedseltrends en hoe beïnvloedt dit onze vraag naar nieuwe innovatieve producten. Wat betekent deze innovatie voor het ontwerp van deze producten en kunnen we dit gebruiken om een specifiek tijdperk aan te duiden en te documenteren?
Wat je in je boodschappenmand stopt, kan persoonlijke dingen vertellen over jou als consument. Wat je achtergrond is, je financiële status, je dieet, hoe duurzaam je koopt en zelfs uit hoeveel mensen je huishouden bestaat.

Te leen of te koop

Guys night
€ 4.000,00 /
€ 64,00
Blossom
€ 750,00 /
€ 12,00

Momenteel niet beschikbaar werk

Remembering
€ 1.650,00 /
€ 26,40
Kunstuitleen Online created by Trilobiet